زندگی بر پایه تعادل

زندگی بر پایه تعادل
آنچه در این پست میخوانید

    زندگی بر پایه تعادل در چهار بعد ثروت
    دوره زندگی بر پایه تعادل در چهار بعد ثروت

    در عصر فست فودی متعادل زیستن جزء سخت ترین نوع لایف استایل انسان امروزی است.

    این دوره شروع بسیار عالی برای افراد طالب آگاهی و تعادل بسیار مفید و کارآمد است.

    زیرا که ما اطلاعی نداریم که آیا امروز آخرین روز زندگی جسمانی ماست یا صد سال بعد!

    پس شایسته است که هر روز در جهت رشد و تعالی همراه زندگی متعادل قدم برداریم تا حس رضایت درونی را تجربه و بهتر بتوانیم در لحظه حال سخاوتمند گذران کنیم.

    همونطور که مطلع هستید ارزش دوره های هدیه سایت خانواده آگاهی 7 میلیون تومان است

    اما به اعتقاد بانوی آگاهی (کتایون اجتهادی) اگر آگاهی و خرد جمعی افزایش پیدا کند جامعه ای سالم تر، هوشیارتر و در آینده نسل هایی آگاه تر خواهیم داشت.

    بنابراین خواهشمندم با توجه به ارزش دوره تنها بهای شما صرف زمان و انرژی جهت یادگیری عمیق و از همه مهم تر بکارگیری و استمرار هر روزه در تبدیل مهارتی آموزش ها، سپس انتقال به افراد جویای آگاهی در افراد خودتان است.

    میتوانید در صورت رضایت از این مطالب لینک سایت رو برای عزیزانتون ارسال کنید و در گروه ها و شبکه های اجتماعی مختلف نشد دهید.

    دانلود و انتشار محتوای هدیه سایت بلامانع است.

    خب شروع کنیم :

    ابتدا در فرآیند خودشناسی میتوانید زوایای درونی و بیرونی خود را بشناسید.

    تا جایی که میتوانید به سوالات ذیل پاسخ دهید، حتی در حد چند کلمه.

    نگران نباشید اگر جواب بعضی سوال ها هنوز برایتان روشن و شفاف نبود به خودتان فرصت دهید یک صفحه پاسخ به آن سوال را خالی بگذارید و قطعا طی مسیر همراه با خانواده آگاهی پاسخ را خواهید یافت و آن زمان یادداشت کنید:

    برنامه تو برای آغاز مسیر خودشناسی و خودسازی در دوره قبلی پاسخ آگاهانه به سوالات ذیل بوده است:

    1)من کیستم: تعریف بعد معنوی و انرژیایی(خویشتن حقیقی) و جنبه مادی که ما را به واقعیت سه بعدی اطرافمان وصل میکند.

    2)از کجا آمده ام؟

    3)بهرچه آمده ام؟(رسالت من چیه؟بابت تجربه و طی کردن چه مسیری آمده ام؟)

    رسالت من چیه؟(سوال کمکی برای پیدا کردن جواب: اگر روزی بعد فیزیکی من روی کره زمین نبود، دوست دارم چه تاثیری روی کره زمین و جهان هستی گذاشته باشم؟ منو با چه خصوصیات و نتایجی به یاد بیارن؟) نکته اگر چیزی به ذهنتون نرسید یک صفحه مربوط به این سوال رو خالی بگذارید، آگاهی آن در مسیر به شما خواهد رسید…

    4)استعدادهای من در چه چیزهایی هست؟

    5)علایق و سلایق من ؟

    6)توانمندیهای من؟

    7)ارزش های من در زندگی که درهرحال بدون توجه به شرایط به آنها پایبندم؟

    8)خصوصیات رفتاری من؟

    9)افکار و احساسات خودآگاه و ناخودآگاه من؟

    10)تاریکی های درون من(شناخت تاریکی خود بهترین راه برای کنار آمدن با تاریکی های دیگران است:کارل گوستاو یونگ) پیشنهاد میشود برای درک بهتر این مفهوم کتاب نیمه تاریک وجود از دبی فورد را بخوانید کتایون اجتهادی در دوره *عبور آگاهانه* به تفصیل به این موضوع میپردازند.

    پاسخ به سوالات بالا در تعیین اهداف درست و مختص شما کمک بسیاری میکند.

    حال به سوال های ذیل پاسخ دهید:

    1)اهداف مادی من؟

    2)اهداف معنوی من؟

    پاسخ آگاهانه به این دو سوال کمکت میکنه پشت هر قدمت معنا باشه و بهتر رسالتت رو پیدا و درک کنی

    اگر میخوای بدونی برای چه کاری ساخته شدی جای خالی ذیل رو پر کن:

    وقتی درحال انجام فعالیت هایی مثل …………………………. (فعالیت که در آن زمان و مکان را از یاد میبرید یادداشت کنید)غرق لذتم و زمان و مکان رو فراموش میکنم و این رسالت شغلی هست که برای آن پا به کره خاکی گذاشته ام.

    احساس من حین انجام این فعالیت سرشار ار عشق و مفید بودن است.

    حالا بریم سراغ برنامه ریزی آگاهانه:

    با پاسخ به سوالات بالا چشم اندازی از اهداف مادی و معنوی بسیار واضح و شفاف تعریف شده

    حالا باید قدم های آگاهانه با برنامه ریزی روزانه برداریم تا در جهت اون چشم انداز حرکت کنیم و هر روز نزدیکتر بشیم (در نظر بگیرید چشم اندازها و برنامه ریزیها ممکن است طی مسیر با شناخت بیشتر خود تغییر یابد و این امر کاملا طبیعیست چون جهان هر لحظه درحال تغییر است و مهم این است که لحظات زندگی شما هدفمند و درمسیر رشد و تعالی طی شود).

    جدا از فعالیت های هفتگی و ماهیانه مثل قرار ملاقات ها و همه کارهایی که از قبل باید تعیین شود ما در برنامه ریزی آگاهانه شیوه ای طراحی کردیم که بجای استرس(هیجانات منفی) یوسترس(هیجانات مثبت بهمراه دارد.

    اولین موضوع: لطفا هر روز صبح بعد از روال صبحگاهی در دفتر برنامه ریزی آگاهانه خود این سوال را از خود بپرسید:

    -امروز چه فعالیت های انجام دهم یک قدم من را به چشم اندازها واهداف مادی و معنوی تعیین شده نزدیکترمیکند و در مسیر رسالتم هست؟(پشت هر قدم باید معنایی باشد تا انسان احساس زنده بودن کند)

    توجه کنید فقط یک قدم!

    به هیچ عنوان فعالیت های طولانی و زمانبر که برایتان سخت است یکدفعه وارد ذهن نکنید و نگویید باید امروز این را انجام دهی با وجود اینکه دوست نداری!

    برعکس بگویید: یک قدم بسیار کوچک امکان پذیر و دوست داشتنی است و به نتیجه حس خوب آن و موفقیت انجام آن فکر کنید لبخند بزنید و شروع کنید.

    مطمئن باشید ده ها قدم در اون روز برخواهید داشت و ادامه می دهید.

    و دومین موضوع: انتخاب کنید!

    این جمله بسیار در برنامه ریزی معجزه میکند و در انتهای آن دایره خالی بگذارید و پس از انجام کار تیک بزنید تا انرژی بگیرید و به خود افتخار کنید:

    -من با انتخاب آگاهانه زیستن موفق شدم ………………(قدم کوچکی که میخواهید بردارید بنویسید) را انجام دهم، حس ارزشمندی دارم و به خودم افتخار میکنم.

    همیشه به یاد داشته باشید ما حاصل انتخابهایمان هستیم.

    چطور بدون معطلی انجامش بدم؟

    بهترین راه برای تقویت اراده و عملگرایی در قدم های کوچک روزانه که طبق کتاب اثر مرکب دارن هاردی ثابت شده منجر به نتایج بزرگ میشود، بدون فکر کردن عمل کردن است!

    یعنی قبل از اینکه درگیر افکار شوید(که دائم میگوید الان انجام بدم؟چطوری آخه؟حوصله ندارم بذار بعدا و ….) بدون فکر کردن دست بکار شوید.

    شاید سخت بنظر برسد! برای همین پیشنهادد میکنم از قانون 5 ثانیه (مل رابینز) استفاده کنید.

    یعنی بجای درگیر فکر شدن از 5 به یک معکوس بشمارید و میبینید که ناخودآگاه بلند می شوید و شروع به انجام کار میکنید.

    خب حالا بریم سراغ سبک زندگی سالم و ذهن آگاهانه بر پایه تعادل:

    اگر در مباحث بالا نیاز به شناخت کامل و درک بهتر میبینید، در دوره * عبور آگاهانه* با کتایون اجتهادی همراه شوید.

    اول از همه باید

    4 بعد ثروت رو بشناسیم چون شناخت مرحله پیش از تجربه س و ما میخوایم تعادل در ابعاد مختلف زندگی رو تجربه کنیم:

    اولین بعد ثروت در زندگی معنا و معنویت است: زیرا اگر پشت هر قدمی که برمیداریم معنا و معنویت نباشد، پس از تجربه هر نوع هدف فیزیکی احساس پوچی خواهیم کرد که این معنا و معنویت در پس تمام جنبه های مورد بررسی، باید وجود داشته باشد.
    دومین بعد ثروت سلامت ذهن و جسم است.خودآگاهی و ذهن آگاهی کمک شایانی به تسلط و مدیریت ذهن می کند که اگر افکارو ذهن سالمی داشته باشیم قطعا از سلامت جسمی بیشتری برخوردار خواهیم بود وحتی اگر دچار بیماری شویم عموما ریشه و درمان آن را نیز خواهیم دانست مگر بیماریهای خاص و معلولیتها وحصول تصادفات که نگرش های دیگری را باید دنبال کنیم. اما عمدتا ما خود عامل بیماریهای جسمی خود هستیم و با آگاه شدن و بکار بردن آموزه ها و مراقبه ها میتوانیم خود را شفا دهیم. سلامت ذهن نیازبه تغییر باور،نگرش و بینش دارد همچنین تبدیل آموزه ها به مهارت برای اجرایی کردن و به نتیجه رسیدن که خانواده آگاهی در این مهم کنار شما هست.
    اموری که در این پایه پروت به تعادل شما کمک میکند به شرح ذیل هست :

    سعی کنید به میزان توان و زمان این موارد را در زندگی خود بگنجانید:

    در بحث سلامت جسم دو مبحث مورد بررسی قرار میگیرد و مابقی برای صیقل روح و روان و اصل موضوع سلامت ذهن است زیرا که بدن نیز تحت کنترل ذهن ماست.

    سلامت جسم به سبک زندگی سالم ما برمیگردد که دو معقوله خوراک و ورزش با تنفس درست مورد بررسی قرار میگیرد و با رسیدگی به ظاهرو بدن، اهمیت دادن به پوست و رایحه خود و … تکمیل میگردد

    برای اطلاع از خوراک مناسب بدن که شما را از هر لحاظ تامین کند لیستی از موارد خوراکی طبیعی و ارگانیک تهیه و در برنامه غذای روزانه خود قرار دهید.

    ورزش و تحرک: روزانه حداقل نیم ساعت ورزش هدفمند به ایجاد انگیزه، حس ارزشمندی و بالا رفتن عزت نفس و اعتماد به نفس کمک میکند.

    استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی سالم، پوشاک با الیاف گیاهی، انتخاب کفشی بدون آسیب به پاها، مباحث توسعه پایدار و مد دائم از دیگر رویکردهای سلامت جسم و روان می باشد.

    گردشگری سلامت: سفر، بهترین آیتم سلامت روح سفر کردن و دیدن فرهنگ های مختلف و زیبایی های جهان هستیست.

    طبیعت درمانی یکی از راه های به تعادل رسیدن ذهن و جسم درجهان است.

    میتوانید حمام جنگل بگیرید یا دریا درمانی کنید.

    موسیقی درمانی، اگر بتوانید بنوازید عالی است، اگر نه در میان تمام دغدغه ها روزنیم ساعت به آرشیو مورد علاقه خود سرشار از انرژی مثبت گوش فرا دهید.

    پیشنهاد میشود به یادگیری یک آلت موسیقی مورد علاقه که در آن استعداد دارید بپردازید وبه معنی کلمات موسیقی دقت کنید تا کلام منفی قالب ریتم دار درضمیر ناخودآگاهتان نقش نبندد.

    مراقب ورودی های ذهنتون باشید.

    گنجینه ای از موسیقی های ناب: موسیقی درمانی

    هنردرمانی، حتما به یک فعالیت هنری بپردازید که یکی از بهترین راه های یکی شدن با خالق جهان هستی و آرامشبخش لحظات زندگیست.

    لیست هنرهایی که میتونی شروع کنی: هنردرمانی

    کتابگاه: مطالعه، ما با هر یادگیری مفاهیم جدید پپیوندهای سیناپسی جدید در مغزمون ایجاد میکنیم و اصطلاحا سیم پیچی مغرمون تغییر میکند. بنابراین بیایید سعی کنیم در لیستی از کتاب های مورد علاقه و کاربردی زندگیمان تهیه و حداقل طی ماه یک کتاب را عمیق مطالعه و در زندگی بکار ببندی. زیرا اگر دانش را تبدیل به مهارت و اجرا نکنیم فقط تلنبار اطلاعاتی هستیم که توهم دانایی و توقع به همراه می آورد.

    نه تنها سودمند نیست، بلکه خطرناک نیز هست.

    مشاهده کتاب های مفید: کتابگاه

    فیلم درمانی: شما یک ساعت فیلم خوب و عمیق میبینید اما آن فیلم حاصل صدها صفحه کتاب است و تاثیر شگرفی در نگرش و زاویه دید شما خواهد داشت.

    همین الان یه فیلم خوب ببین: فیلم درمانی

    شعر درمانی و نوسیندگی: وقتی چیزی رو روی کاغذ میاری در حقیقت داری حلق میکنی و از قلمرو امکانها به جهان مادی وارد میکنی… اینطوریه که ذهن تا ماده شکل میگیره

    ذهن آگاهی و مراقبه meditation : امروز انجام تمرینات ذهن آگاهانه درروزمرگیها و مراقبه از اصول اساسی و بنیادین زندگی سالم و آگاهانه است زیرا که انسان مدرن امروزی با همه دغدغه های استرس زای بیرونی نیازمند زمانی برای رجوع به دنیای درون و مشاهده شگفتی ها و به دست آوردن آرامش و آگاهیست.

    همین الان کوتاه مراقبه کن: ذهن آگاهی و مراقبه meditation

    شناخت فیزیولوژِی بدن و نحوه عملکرد مغز، نوروساینس، همچنین شناخت جهان هستی و علوم روز دنیا مانند فیزیک کوانتوم، همه و همه در درک ما نسبت به دنیای درون و بیرون خود یاریمان می کنند.

    سرانجام همه این یادگیری ها و مهارت ها به رشد و تعالی هر روزه ما و قدم برداشتن صحیح، بر پایه تعادل و آگاهانه در زندگی میشود که حس رضایت و در نتیجه خوشحالی، خوشبختی و آرامش همراه خلاقیت، حرکت در پی دارند.

    یادگیری و بسته آموزشی: همراهان جان یادمان باشد یادگیری و رشد، فرآیند است.

    نقطه ای برای رسیدن نیست که برسیم و بگذرد…

    علم ثابت کرده افرادی که دائما در حال یادگیری و تبدیل آن دانش به مهارت و اجرا هستند، بدون در نظر گرفتن نتیجه بسیار احساس خوشوقتی و خوشحالی می کنند و سبک زندگی متعادل تری دارند.

    بنابراین همیشه در سبد خرید خانه، در خانواده خود خرید یک بسته آموزشی در هر مبحثی که طالب یادگیری و رشد هستید، فرهنگسازی کنید تا جامعه ای آگاه تر،سالم تر و رو به رشد تعالی داشته باشیم. دوره آموزشی عبور آگاهانه در یکی از فصول به این موضوع مهم می پردازد.

    ارتباطات: وقتی مفهوم ارتباط به میان می آید، در ذهن انسان بیشتر ارتباطات بیرونی و با دیگران نقش می بندد.
    حال آنکه انسان 4 نوع ارتباط را همزمان در هر لحظه تجربه میکند:

    اول ارتباط با خود: همه میدانیم تا ارتباط زیبا و نزدیکی با خود نداشته باشیم نمیتوانیم ارتباط موثر و پایداری را در دنیای بیرون تجربه کنیم.خودشناسی اولین گام انسان در جستجوی تعالی ئ رشد است که ارتباطات بی اساس بیرون معمولا ما را از این مهم باز میدارد.

    دوم ارتباط با خدا: خداوند میفرماید، از شناخت خویشتن خود به شناخت بیشتری از من میرسی

    هر چه خود و جهان هستی را بهتر بشناسید بیشتر شیفته نظم،هماهنگی،شگفتی، انسجام و عجایبی که خداوند قرار داده خواهید شد.

    سوم ارتباط با جهان هستی و کائنات و درک قوانین موجود در دنیا

    چهارم ارتباط با دیگران که قسمتی از دلیل وجود انسان، تعامل با دیگر انسان های زمین بوده

    زیرا که وجود ما با هم معنی پیدا میکند.

    پول و سرمایه گذاری و افزایش اعتبار :
    در پی طی کردن مراحل بالا اگر باور های محدود کننده و منفی در رابطه با پول نداشته باشیم،

    قطعا پول به زندگی ما وارد خواهد شد…

    یکی از دستاورد های معنادرمانی و عزت نفس و اعتماد بنفس بالا،سلامت ذهن و جسم و ارتباطات عالی در هر حرفه ای که باشید، پول است.

    زیرا با قطعا با عشق کار خواهید کرد.

    در نتیجه خدمت میکنید، خلاقیت و مهارت دارید، هر روز پی بهتر شدن ویادگیری هستید

    تمایز دارید و نتیجه آن پول است.

    این را بدانیم که درآمد ماهیانه ما را پولدار نمیکند، بلکه دانش و مهارت سرمایه گذاری است که میزان پول را افزایش میدهد.

    پول در حقیقت یک ابزار است ابزاری برای آزادی مالی و زمان

    اگر میخواهید پولدار شوید باید در هر حرفه ای که هستید متمایزوغیر قابل جایگزین باشید، ارزش خلق کنید و خدمت کنید و بدون توقع نتیجه را رها کنید.

    توجه کنید در این مورد فقط واژه پولدار بکار برده شده، نه ثروتمند

    زیرا هستند کسانی که بسیار پولدارند درجنبه های ثروت بسیار فقیر در صورتی که انسان توانایی دارد با داشتن پول بسیار زیاد در جنبه های دیگر ثروت هم بیشترین سطح را طی کنند و هیچ گونه تضادی ندارند،برعکس میتوانند به رشد هم کمک کنند.

    پس سعی کنید اول قدم در پولدار شدن شناسایی باورهای محدود کننده در مورد پولدار شدن و تغییر آنهاست.

    نظرات

    نظرات خود را در کادر زیر با ما به اشتراک بگذارید

    برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.